måndag 12 december 2011

Bra julvibrationer

Dagens gästbloggare: Jonas de la Motte.

Jag heter Jonas de la Motte och om det är så att ni kanske känner igen mitt namn så kan det bero på lite olika saker. Kanske har jag varit musiklärare för någon i din närhet eller kanske handlar du ditt lördagsgodis i butiken som jag driver (Hemmakväll). Mest troligt är dock att du stött på mitt namn i samband med något som har med musik att göra. Jag älskar musik och har den stora förmånen att få spela och sjunga för folk lite överallt.

Julen närmar sig med stormsteg och det som egentligen skall vara en lugn och skön högtid är långt ifrån så för min del. I november och december arrangerar och sjunger jag nämligen i det musikprojekt som står mig närmst om hjärtat, schlagershowen Bra Vibrationer. Om du inte känner till denna show kan jag kort berätta att vi spelar Melodifestivalens låtar genom tiderna med alla klassiska kläder, skor och frisyrer. Om ni vill drömma er tillbaka genom år av Melodifestivalen så finns det även en fantastisk bok som man kan låna på biblioteket.

Att år efter år få göra en ny show med detta härliga gäng och att det år efter år kommer mer och mer folk känns helt fantastiskt. I år gjorde vi det tillsammans med Jan Johansen och Olsen Brothers vilket gav en extra guldkant på showen. Kolla gärna in vår hemsida eller gilla oss på Facebook så kan man se vad vi pysslar med.

En sak som gjort denna höst extra rolig för mig är att jag för ett par månader sen skrev en jullåt (Christmas time again) som jag sen skickade till Jan Johansen och till min stora glädje blev han helt såld på låten, ville sjunga den med oss under hösten och även spela in den och släppa som singel. Allt detta känns jättekul och spännande tycker jag:-). Vad det blir av låten får tiden utvisa (den finns på Itunes).

Samtidigt med detta så är det såklart en hektisk tid på mitt andra jobb, Hemmakväll, och som alla som driver eller jobbar i butik vet, kan det bli lite smått hysteriskt med allt julklappsletande. Detta är dock något jag gillar och ser fram emot då jag älskar att ha många järn i elden.

Tänkte även passa på att ge er lite bra julklappstips eller vad sägs om stora Vänner-boxen eller Sopranos? Kanske vill du skratta lite i vintermörkret och då kan jag varmt rekommendera Johan Glans nya dvd "Hotet från den bleka sidan". Fantastiskt rolig! Bland julfilmerna så ligger alltid Mysteriet på Greveholm högt upp på julklappslistorna. Har inte vi den hemma så kanske biblioteket har den att låna ut...

Efter höstens showande och jobbande hoppas jag på en lugn och skön jul och nyår med familjen.

God jul på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar