tisdag 27 juli 2010

Ulf Lundell på Kronovall


Gammal man gör så gott han kan och visst kan han!
En underbar sommarkväll på Kronovalls slott i sällskap av sommarlediga människor och så förstås Ulf Lundell med band. Picknick korgarna öppnas och alla njuter av maten, sorlet, det fantastiska svenska sommarvädret och en viss förväntan ligger i luften. Strax efter 20 drar det igång och vilket ös! Publiken gungar med och låtarna avlöser varandra, solen sänker sig bakom slottet och vem hade vågat hoppas att det skulle bli så här bra när vi köpte biljetter någon gång i mars. Då när snön låg kvar sen månader tillbaka och tanken på sommar och över 20 grader klockan 22 på kvällen kändes otroligt långt borta.
På scen är det lite snack och mycket musik, låtarna går in i varandra och tempot är högt. Hade jag fått önska, och tror jag många med mig, så hade han gärna fått köra lite fler ”gamla” låtar. Nu blir det bara ”Rom i regnet” under ordinarie speltid och ”Oh la la jag vill ha dig” och ”Kär och galen” bland extranumren.
Glada och nöjda kör vi genom sommarnatten med musiken fortfarande ringande i öronen. Jag ska nog leta fram de gamla skivorna och lyssna på några av de gamla favoriterna, kanske göra slag i saken och låna hem diktsamlingen ”En öppen vinter” från i våras också. Den finns så klart (liksom skivorna) på biblioteket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar