torsdag 15 juli 2010

Baka liten kaka - del 2

Jag har ju redan avslöjat min svaghet för kakor och bakning och nu har jag fått en ny favorit. Leila Lindholm har återigen kommit med en helt underbar bok. I ”One more slice” samsas surdegsbröd och pizzor med söta bakverk samt pannkakor och våfflor. Naturligtvis har jag redan testat några recept och kan med varm hand rekommendera Blondies (en ljus saftig brownie) och Chocolate swirl cheesecake. Där finns också ett grundrecept på semifreddo (som betyder halvfryst). Den här italienska glassen är lätt att göra och man behöver ingen glassmaskin för att få perfekt resultat. Leila ger förslag på olika smaksättningar och när jag bjöd på rabarbersemifreddo tyckte min svåger att den var grymt god. Det här är en bok jag kommer att använda flitigt och jag sitter redan nu och funderar på vad jag ska baka nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar