onsdag 19 augusti 2015

Böcker om skolan

Då var skolterminen igång igen - lite tips om skolan på olika stadier kanske kan vara på sin plats?

Åsa Anderberg Strollo: Bryta om
Gunnar Ardelius: Vill ha dig så illa
Barnaministeriet
Douglas Berglund: En lat jävels guide till A i alla ämnen
Gunilla Bergström: Var är bus-Alfons?
Katarina von Bredow: Släppa taget
Helena Bross: Fy för skolan
Gunnel Colnerud: Respekt för lärarprofessionen
Helena Dahlbäck: Fredda sju år
Håkan Fleischer: Studieteknik
Måns Gahrton: Ronny och Julia förstaklassare
Maria Gripe: Hugo och Josefin
Anders Gustavsson: Betygssättning
Hemmasittare och vägen tillbaka
Jenny Jägerfeld: Jag är ju så jävla easy going
Rose Lagercrantz: Mitt lyckliga liv
Sven-Eric Liedman: Hets!
Johanna Lindbäck: Tänk om det där är jag
Astrid Lindgren: Jag vill också gå i skolan
Christina Lindström: Hälsningar från havets botten
Olika sätt att läsa
Sören Olsson: Håkan Bråkan och pappa börjar ettan
Mattias Ribbing: Vägen till maxade betyg
Kjell Erik Rudestam: Surviving your dissertation 
Rut & Knut tittar på skolan
Skolakuten
Skolministeriet
Ulf Stark: Fullt med flugor i klassen
Brita Svedlund: Ettagluttare
Annika Thor: Näckrosdammen
Utbildningsradions skolprogram 
Boel Werner: Är du dum på riktigt?
Ilon Wikland: Sammeli, Epp och jag
Helena Östlund: Joy och önskeburken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar