onsdag 7 januari 2015

Kaosutmaning 2015

Dags att tänka framåt, lova och planera inför det kommande året. Jag tänkte försöka mig på både en Boktolva och en Kaosutmaning under året.

En boktolva innebär tolv böcker av tolv författare som är nya för dig - inte nödvändigtvis årets debutanter.

Kristina Sandberg - trilogin om Maj. Det var för lång kö på dessa under förra året, så jag hann inte läsa dem!
Byung-Chul Han: Trötthetssamhället
Salim Bachi: Döda dem alla
Malin Kivelä: Annanstans
Tahmima Anam: En gyllene tid

Lars Lerin - håller på med hans bok Naturlära
Ahmad Al Aidy: Att vara Abbas el Abd

Nå, det var ju hälften av boktolvan. Vem tycker du att jag ska läsa?

När det gäller kaosutmaningen har jag redan börjat med punkt nummer ett: läs en bok med ett djur på omslaget, och punkt nummer 27: läs en bok med en hund i; nämligen Ladivine av Marie Ndiaye. På den svenska utgåvan är det en kanin och två hundar på omslaget. Det står ju ingenstans i utmaningen att djuren måste vara riktiga?

Vilken är din läsutmaning inför 2015?

1 kommentar:

  1. Bra att ha många författare att välja mellan i boktolvan. Många intressanta författare på din lista.

    SvaraRadera