fredag 13 december 2013

BOOM!

Lucia i all ära men idag blev det faktiskt mer Queen B-day för mig. Vem visste igår att kl.06.00 fredag den 13 skulle världsartisten Beyoncé släppa 14 nya låtar + 17 videos? 

Ingen. 

Det kom som en mycket trevlig överraskning när jag hastade förbi lussetåget på Malmö Central imorse och började kolla min telefon. Surpise! meddelade Queen B på sin instagram - whaat? Att det inte har läckt innan släppet är i sig en sensation då väääldigt många måste ha varit inblandade i produktionen. Jag menar 17 videos (!). 


Beyoncé är ett fenomen. Något annat kan man inte säga. Vad hon än rör vid så blir det platina. Så kommer det också bli med detta. Fansen är ju redan nu helt bananas. 

Bland de nya låtarna har jag fastnat vid spåret Flawless. Inte bara för den har en grym video (såklart) utan för att Beyoncé har samplat den nigerianska författaren Chimamanda Ngozi Adichi's TED-talk om feminism, bland annat säger Adichi detta i sitt tal:  

We teach girls to shrink themselves, to make themselves smaller
We say to girls – you can have ambition, but not too much
You should aim to be successful but not too successful otherwise you will threaten the man

Världens största popstjärna gör detta. 
Och jag, jag lyfter på hatten.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar