tisdag 26 februari 2013

Låna REA-böcker

Idag drar årets bok-rea igång. Jag tycker uppståndelsen och marknadsföringen har varit något mindre i år än tidigare, eller är det jag som av någon anledning inte märkt av det så mycket? För biblioteket spelar rean inte så stor roll då vi ju inte säljer böcker, men alla tillfällen då böcker och läsande uppmärksammas är viktiga. Böckerna som finns att köpa på rean finns i de allra flesta fall att låna på biblioteket om man nu inte vill fylla på sin egen bokhylla utan är ute efter tips och bra böcker att läsa.

Några av mina tips från årets rea-katalog:

Skönlitteratur
Morton: I det förflutna

Facklitteratur
Pedersen: Fågelsång – 150 svenska fåglar och deras läte

2 kommentarer:

  1. Jag borde egentligen låna mer och köpa mindre för jag har inte plats för böckerna jag köper :)

    SvaraRadera
  2. En del böcker vill man äga och ha i sin bokhylla, men andra läser man bara ju bara en gång och då kan man låna istället. Välkommen till biblioteket!

    SvaraRadera